俺はゆとりプロトタイプ世代

俺なりのゆとりプロト世代の考えていることや価値観をブログに書いていきます。

お客様は神様ではなくただの人間です Customer is not a god

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たまにいますよね?

神様気取りのお客

お仕事をしている際に一度や二度聞いたことありませんか?

「お客様は神様です」というフレーズ...

もう飽き飽きしている方がほとんどだと思います。

なので今回は、限りなくお客様と

 

対等なもしくはフェアーになるためには?

ということを考えていきたいと思います。

 

はじめに少しだけ

なぜ?「お客様は神様」というフレーズについて紹介しますね。

 

人によってはご存知だとは思いますが、

三波春夫さんが言った「歌を時に私は、あたかも神前で祈るときのように、雑念を

払って澄み切った心にならなければ完璧な藝(げい)をお見せすることができない

と思っております。ですから、お客様を神様とみて、歌を唄うのです。また奏者に

とってお客様を喜ばせるということは絶対条件です。だからお客様は絶対者、神様

なのです」

だそうです。

 

考え方は基本的に間違いはありませんが、

神様という言葉を使ったのが、誤解を招いでしまったという感じでしょうか?

後々にその誤解を真意を解釈しきれず世の中に広まってしまい今に至ると思います。

 

世の中の様々な会社でいわゆるクレーム対策やクレーム処理などの方法論は存在しているかと思いますが、

なんとなく思いませんか?

受動的というか?受け身というか?

柔道でいうところ、やたら受け身が抜群にうまい人みたいな?

それぞれの会社にスペシャリストいますよね。

もちろん。受け身の技術がうまいっていうことに越したことありませんが、

やっぱり理不尽なクレームや要求はムカつくじゃないですか?ww

 

こちら側としては別に

逆恨みや、なんかやり返してやろうとは思いませんし、そのバカな神様と同等になるくらいなら謝罪してやるよというのがほとんどだと思います。

はっきり言ってこちら側もめんどくさいから早急に謝罪をしている訳です。

 

仮に例えば、店舗がある会社でしたら案内文や注意文などの詳細を記した張り紙などを店舗のどこかに記しているにもかかわらず

「そんなのどこに書いてない!」と言われてしまうんですよね。

 

しっかり適正適所の場所にデカデカとあったとしてもです。

ある意味では、そう言った案内文の張り紙等が対等やフェアーな要素があるにもかかわらず言われてしまう。

 

テレビもどんどん規制ばかりですもんね。

 

果たして

ほんのごく一部のバカの為にこちら側がなぜ色々しないといけないのか?

 

本当にそう思います。

 

なんでしょうかね。顧客を拡大するに至って

あくまで僕の考えとしては色々な人に好かれようとしすぎ?

顧客拡大に一生懸命になりすぎじゃないかと?

 

新規顧客の獲得を怠ると、その会社は潰れるというのは理解できるのですが...

顧客を拡大する過程で余計なバカも取り込んでしまう可能性もある。

 

ジブリ千と千尋の神隠しみたいな状態ですかね?

 

会社や店側からお客に対して本当にわけのわからん事にはNOと言える仕組みや条

件を作ってほしいですし、そんな空気感や風習が少しでも世の中に浸透しないと、

ますますバカがつけあがるだけです。

 

だって思いませんか?

 

心の中じゃ「何?こいつ?何言ってんの?」と思っていても

口にする言葉は謝罪しているんですよ?

 

それが大人?という理屈にはみんな本当飽き飽きしてるんですよ。

 

 

かなり愚痴っぽくなってはしまいましたが

最後まで見ていただきありがとな!

 

 

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Sometimes you do?
God-baked customer
Have you ever heard it once or twice while you are working?
Phrase "Customer is God" ...
I think that most people who are tired of it are almost.
So this time, as long as you and customers

 
How to become equal or fair?
I would like to think about that.
 
Introduction Only a little
why? I will introduce the phrase "customer is God".
 
I think that some people know it,
Haruo Samba said "Singing sometimes, as if I pray in front of the shrine,
I can not show you the perfect artist unless it gets pure and clear hearted
We think. Therefore, I will sing a song, looking at a customer as a god. Also for the player
It is an absolute requirement to please customers. That's why you are an absolute one, God
Is it? "
It is said that.
 
Basically there is no mistake in thinking,
Do you feel that using the word God invited misunderstanding?
I think that the misunderstanding can not be interpreted after all and it spreads out to the world and it will reach now.
 
I think whether there are methodologies such as so-called complaints countermeasures and complaint handling in various companies in the world,
Somehow do not you think?
Is it passive? Are you saying passive?
As in judo, you seem to be pretty passionate passionately?
You are a specialist for each company, do not you?
of course. I've never been better with passive technology,
After all the unreasonable claims and requests are unpleasant, are not they? Ww
 
Apart from this side
I do not think I'm grudging against you or trying to do something backwards, and I think that it is almost like to apologize if it is equivalent to that stupid God.
Clearly saying that this side is too lazy to apologize so quickly.
 
For example, if the company has a store, even if you write a notepad or the like detailing guidance sentences and warning statements somewhere in the store
It is told that "Where is not written like that!"
 
Even if it was decadeca at a properly proper place.
In a sense, the guidance sentence that said so is said even though there are equal or fair elements.
 
TV is more and more limited.
 
Why
Why should this side do various things for only a few fool?
 
I really think so.
 
What is it? We are expanding our customers
To the end I am trying to be liked by various people as my opinion?
Are you trying too hard to expand customers?
 
If I neglect to acquire new customers, I understand that the company can be crushed ...
There is also the possibility of taking unnecessary fool in the process of expanding customers.
 
Is it like Ghibli 's spirited spirit?
 
For companies that do not really understand from customers and shops to customers, the mechanisms and conditions
I would like you to make the matter, and if such a sense of air and customs do not penetrate the world even a little,
It is only increasing stupidity.
 
Do not you think?
 
Even though I think in the mind "What is this guy? What are you talking about?"
You apologize for words to say?
 
Is it adult? Everyone is really tired of the logic.
 
 
I was pretty bitchesy, but
Thank you for seeing it to the end!